Dietetycznie - gluten, mody w sposobach odżywiania i kilka nudnych faktów

Dodane: 15-05-2015 07:57
Dietetycznie - gluten, mody w sposobach odżywiania i kilka nudnych faktów Chcesz się zdrowo odżywiać, ale nie wiesz od czego zacząć?. Jeśli nie masz czasu na przygotowywanie zdrowych posiłków, niech inni zrobią to za ciebie. Zapraszamy do zapoznania się z ofertą catering dietetyczny warszawaO fast foodachZdrowe odżywianie nie musi byc nudne!...Chcesz się zdrowo odżywiać, ale nie wiesz od czego zacząć?. Jeśli nie masz czasu na przygotowywanie zdrowych posiłków, niech inni zrobią to za ciebie. Zapraszamy do zapoznania się z ofertą catering dietetyczny warszawa

O fast foodach

Zdrowe odżywianie nie musi byc nudne! Właściwie to jest dokładnie na odwrót - nie ma nic bardziej nudnego niż fast food. Oblepione tłuszczem, napakowane soją i syropem glukozowo-fruktozowym jedzenie nie jest tak naprawdę ani smaczne, ani zdrowe. Są to proste smaki, które działają na nas jak narkotyk. Niestety - złe odżywianie to nie tylko nawyk, ale często również uzależnienie. Ciężko sobie to wyobrazić, jednak zobaczmy jak działa chociażby glutaminian sodu - danie doprawione tym białym proszkiem dla wielu ma "więcej smaku", niż tradycyjnie przygotowana potrawa. Niestety - musimy się odzwyczaić od tych dodatków, by znów docenić smak prawdziwego, nieprzetworzonego jedzenia.


Jak wykorzystać nasiona chia?

Nasiona chia (czyli szałwii hiszpańskiej) mają niesamowicie higrofilne właściwości. Co to znaczy? Wchłaniają wodę i powiększają swoją objętość nawet dziesięciokrotnie. Poza tym zaliczane są do kategorii superfoods, nie są jednak zbyt drogie i ostatnio dość łatwo je kupić. Chia można wykorzystać do kreatywnego gotowania - świetnie nadają się do przygotowania lekkich deserów, ponieważ dzięki higrofilności zagęszczają płyny. Wystarczy wymieszać je w odpowiedniej propozycji z mlekiem (zwykły, sojowym, lub kokosowym), odstawić na kilka godzin do lodówki i dorzucić świeże owoce. Pyszny, zdrowy deser gotowy - można jeść bez zbędnych wyrzutów sumienia!


O tłuszczach

Głównym grzechem dietetycznym nie jest tłuszcz (jak nadal wielu sądzi) lecz cukier. Tłuszcz jest bardzo ważny, pełni wiele istotnych funkcji w organizmie, jednak trzeba spożywać odpowiedni rodzaj tłuszczu. Jeśli zależy nam na działaniu antynowotworowym powinniśmy wybierać oleje zawierające dużą ilość nienasyconych kwasów tłuszczowych omega 3. W olejach roślinnych znajduje się wiele witamin, które wpływają korzystnie na stan włosów, skóry i paznokci - olej kokosowy świetnie sprawdzi się jako kosmetyk. Nie tylko doskonale nawilża, ale ma tez silne właściwości antybakteryjne, dzięki czemu łagodzi podrażnienia. Masło nie jest takie straszne i zdecydowanie zdrowsze, niż wysokoprzetworzona margaryna. Jednak, jeśli boimy się o cholesterol to lepiej unikać masła na korzyść innych smarowideł - hummus, pasta z białej fasoli, czy też olej kokosowy to naprawdę zdrowe alternatywy.