Statystyczne badania w farmaceutyce

Dodane: 28-01-2017 04:58
Statystyczne badania w farmaceutyce www.

Hasło w Wiki: Badanie statystyczne

Badanie statystyczne to proces pozyskiwania danych na temat rozkładu cechy statystycznej w populacji. Badanie może mieć charakter:

pełny - badanie obejmuje całą populację
częściowy - odbywa się na pewnych (zazwyczaj losowo) wybranych elementach populacji, czyli próbie losowej, zazwyczaj reprezentatywnej dla populacji
Wydawać by się mogło, że badanie częściowe jako z założenia obarczone niepewnością, stosowane jest bardzo rzadko. Istnieją jednak czynniki, które przemawiają na korzyść tego właśnie rodzaju badania:

populacja może być bardzo duża lub nieskończona, dostęp do jej wszystkich elementów może być bardzo trudny bądź niemożliwy - badania na próbie praktycznie stosuje się do populacji o dużej liczbie desygnatów.
czas trwania badań
koszt badań
badanie może niszczyć badany obiekt, zbadanie całej populacji byłoby równoznaczne z jej zniszczeniem (np. kontrola jakości w fabryce konserw)

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Badanie_statystyczne


Dane do analizy

Zbieranie danych do wykorzystania przez firmy farmaceutyczne może odbywać się na różne sposoby w zależności od potrzeb klienta. Firmy zajmujące się zbieraniem danych zatrudniają ekspertów z tej dziedziny aby jak najdokładniej zbierać i analizować dane.

Sama analiza zebranych danych jest trudniejszą częścią niż ich zbieranie. Od sposobu zarządzania zebranymi danymi zależy czytelność wyników. Analityk musie nie tylko wykonać odpowiednie operację na zbiorze danych, ale także zdecydować które zbiory są najważniejsze. Z pewnością nie jest to proste zadanie dla początkującego e tej branży.


Minimalizacji ryzyka inwestycji w firmę

Inwestycje w nowe technologie lub produkcja nowych produktów, np. leków wymaga poniesienia pewnych kosztów, które przecież mogą się nie zwrócić. Ryzyko niepowodzenia inwestycji można jednak zmniejszyć inwestując w odpowiednie badania marketingowe, których wyniki mogą rzucić nowe światło na daną inwestycję.

Co do samych metod badań marketingowych to jest ich na tyle duże, że nie ma sensu wymieniać ich wszystkich. Badania mogą objąć inwestycję na wielu płaszczyznach biznesu, nie tylko wprowadzania nowych produktów, ale również potrzeb reklamowych oraz badania ich skuteczności.